MY LIFE & MY LOVE'S

Waktu Sekarang

About Me

MyLove

MyLove

AKIF WAZIEN

AKIF WAZIEN

AWRA WIRDANI

AWRA WIRDANI



BFF

BFF

Memori Tahun 1 (1992)

Wednesday 4 January 2012

Hari ni bermulalah sesi persekolahan bagi tahun 2012...sbnrnye aku pelik, ble abg2 & akak2 yg cikgu ckp skolah bukak 4hb...aku mula le m'persoalkn npe 4? bukan 3? kn 3hb dh kje...nseb xkene penampo ngn abg aku...wahahaha!! ok2, i kje, bukan skolah...lgpn i xde ank yg skolah tul2 lg...korang menang le...weeeee~~ (2 le perangai aku, mcm tau smuanye...kuikuikui)!!

Pg td seblum g kje pn, smpat tgk MHI..dorng uat siaran live kt skolah..tgk le muke budk2..ala2 tomey..dlm hati cmni le aku nnti, anta akif drjah 1...smbil2 ckp ngn akif, "tgk 2 abg2 skolah..akif nk skolah x?"...& akif jwb "xnk skolah mcm 2..." uiks, budak ni??? laynkn jerk le...ntah nk skolah mcm mne pn aku xtau...hahaa ;)

tbe2 teringat mase aku mula2 msuk skolah dlu...MEMORI TAHUN 1............>>> time tu abg aku drjah 6, kakak aku drjah 2..pg2 g skolah sme2..smpai skolah, abg aku le yg bwk aku g kelas...msuk kelas 1 merah (kelas pertama u)!! pehtu abg aku tinggal aku mcm 2 je...org laen smua parents daftarkn, aku? alone...ok le, de abg aku tlg backup kt blakang...kah kah kah!! kelas aku tepi jln, so ble lps rehat tgk orang lalu lalang dh xde mood nk blaja....t'ingt de 1 sorng kwn aku ni, yg mak die kne temankn die g skolah tiap2 ari...pernah mak die cube nk blik, die pnye m'gamuk......dasyat tul!! smpai ckgu2 aku kne sepak....pompuan 2!! udahnya, t'pkse le mak die temankn die tiap2 hari..nseb org kg beb, xkje...aku rase lme jgk le mak die sme2 blaja ngn ktorg...kah kah kah!!

Membe2 yg betul2 rapat skolah rendah jerk aku msih ingt nme2 dorng...sowile, umor dh lanjut ni, daya ingatan dh kurang ckit..ekekeke...de yg msih keep in touch kt fb, sonok ble dpt jumpe kt fb, borak kenangan2 msih skolah rendah..hee...bnyk la aku dh xingt sbnarnye!! hahaha...tp yg aku paling ingt, parents aku xpnah daftarkan aku msuk skolah dr drjah 1, smpai aku tingkatan 5....bg duit, g byr yuran sendiri...tp bgus jgk mak abh aku ni, didik ktorg adik beradik b'dikari dr kecik...TERIMA KASIH MAK ABAH!!

* mcm mne le ank aku skolah nnti, rase2 leh ke aku uat stail mak abh??? heeee ;))

4 Pe yang ull's rase...:

~~AzaLea~~ said...

kihkihkih... aku pun teringat kenangan dolu2... mcm2 peel kengkwn mase mule2 msk sek dolu..

Aku pn mcm ko beb... mak bapak aku tak pernah teman g sek.. semua duit n etc di serahkan pd kami.. percayalah kononny kat kitaorg...

BoB said...

lea ; kn....muke suci murni, amat bleh dipercayaiii...ahaks!! ;)

Mak Izz said...

thn 1992 akak dh darjah 4. hihi.. bob masih berhingus br nk masuk darjah 1. akak pun sama mcm korang, mak ayah x hantar. cuma harapkan abg akak je yg ms tu darjah 3. g skolah jalan kaki sama2 dgn dia, pastu dia hantar akak g kelas. ms tu akak duduk sebelah india dan cina (1st time bergaul dgn budak india dan cina sebab masa tadika semua budak melayu)

ms tu akak terasa bangga sbb "wah.. kiri aku budak india, kanan aku budak cina, sangat berbilang bangsa"

kecik2 dah pandai 1malaysia u ols :) Cikgu darjah 1 adalah puan rahimah dan dia seorang guru yang sangat sangat sangat baik!

BoB said...

k.adha : siap ingt nme cikgu...kelasss akk!!! hurm..ebob xhengat pong..teruk kn!! mmg 1 m'sia sgt..!! ;)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Arin's Family

The Arin's Family