MY LIFE & MY LOVE'S

Waktu Sekarang

About Me

MyLove

MyLove

AKIF WAZIEN

AKIF WAZIEN

AWRA WIRDANI

AWRA WIRDANI

BFF

BFF

KENAPA WANITA CEPAT TUA & GEMUK

Thursday, 24 November 2011


Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri dan ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?

Tahukah anda;

1. Jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar-benar hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. Tetapi kasihan kaum ibu, mereka terpaksa makan laju-laju, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami, selamba saja sambung makan, buat-buat tak dengar anaknya menangis. Jadi, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan tak sempat nak hadam betul-betul.

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya...takut membazir.. Membazir tu kan amalan syaitan. Si suami pula dengan riaknya mengatakan "awak ni kuat makan betullah!"

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapanya akan tidur mati. Kalau dengar pun buat-buat tidur juga. Malas nak bangun. Wanitalah yang dalam satu malam, entah berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu untk anak. Bila tak cukup tidur, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut-kedut pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ke, apa ke...pun dah tak guna. Kepada wanita-wanita malang kategori ini, ada dua petua untuk kekalkan kecantikan; minum air banyak-banyak, dan TIDUR SECUKUPNYA.

4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja untuk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak-anak, perangai bapanya.. Nak itu, nak ini. Jadi, wanita pun membebel, marah-marah... Dan bila banyak marah dan banyak berleter, banyak cepatlah pula menjadi tua..



Kesimpulannya; wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawabnya, hidup anda akan tunggang-langgang.


Share from : Mama Botak Chin

Sumber : deheartyku

2 Pe yang ull's rase...:

Fida said...

Eh eh..dah macam fb pulak boleh share2 mama akif ni ek...sedapnyer nick baru botak chin...mama yang botak ker anaknyer...sebab rambut mama dier pun tengah mengalami fasa keguguran yg kronik cuma x botak jer...huhu...kesian wanita ni kan...

ebob said...

k.fid : hahahaha...alamak, klu mcm 2 double botak chin ler...ekekekeke..;) ha'ah..sian jerk kn pompuan skg ni..uhuk!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Arin's Family

The Arin's Family